2 Ocak 2015 Cuma

Sana Yeniliyorum




Kazanmak üzerine kurduğumuz hayatlarda kaybedince öfkelendik, kabullenmedik ya da yeniden kazanmaya çalıştık. Başka bir hayat algısı için kazanma tutkumuzu gözden geçirebilir ve değiştirebilirdik. Hayatın her anı aslında potansiyel olarak son an olma gücündedir. Bu son olma potansiyelini biraz olsun daha iyi anlayabilseydik farklı yaşıyor olurduk.  Kendimize ve başkalarına farklı bir yerden bakıyor olurduk. Dolayısıyla ilişkilerimizde de kazanmak yerine paylaşmak önemli olurdu. Paylaşmak, derinleştirmek ve ince ince düşünmek için şartların çok da müsait olmadığını söyleyenler olacaktır. Şartların bizi hep kazanmak için zorladığını ve yenilmenin bu dünyadan dışlanmakla ilgili olduğunu düşünenlere rağmen ben bir insanın yenilgiyle umutlu bir ilişkisi olabileceğini düşünüyorum.
Sahip olma ve tüketme ya da lüks içinde yaşama isteğimizle nasıl baş edeceğimizi bilemediğimiz zamanlarda aklımıza hep kazanma tutkumuz gelmeli. Bir oyunu, şan ve şöhreti ya da unvanı kazanabilmek için çevirdiğimiz dolaplar aslında bizi en başta kendi gözümüzde değersiz kılmaz mı? Bu değersizliği de şartlara mı bağlayacağız yoksa bütün bu şartlarda yenilmeyi göze almış insanların yüreğine ve aklına sorular mı soracağız?
Kazandıkça ellerimiz bomboş, soğuk ve tedirgin aslında. Kazandıkça içimiz o kadar çok üşüyor ve kendimize anlatamadıklarımız o kadar çoğalıyor ki…Çevirdiğimiz dolaplar ve oynadığımız oyunlarla kazandığımız her şey sahte geldiği için kendimize karşı da başkalarına karşı da samimi olmamız mümkün gözükmüyor.
Yenilgi insanı insan eden süreçlerden en önemlisidir. Dürüst, cesur, iyi insan olmanın gerçek bir yenilgiden sonra mümkün olduğuna inanıyorum. Sana yeniliyorum hayat çünkü biliyorum ki sana karşı zafer elde etmeye çalışmak aldanmaktır. Sana yeniliyorum akan su, sararan yaprak, toprak ve sana yeniliyorum insan kardeşim çünkü biliyorum ki  sana yenildikçe seni anlıyor ve seviyorum.  Sana yeniliyorum sevgili gelecek çünkü biliyorum ki her an son olacak kadar güçlü ve özeldir. Sana yeniliyorum sevgili geçmişim çünkü biliyorum ki sen benim en değerli anılarımı koruyorsun.
Yasemin Şenyurt

02.01.2015

 18:04:54

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder