26 Haziran 2015 Cuma

Görünmez Kentler ve Büyüteç

Düşünüyorum da Italo  Calvino'nun Görünmez Kentler kitabını okumadan önce başka biriydim ve şimdi bambaşka biri...Beni bu denli bambaşka kılan şeyin sadece bu kitap olduğunu bilmek ayrı bir mutluluk veriyor.



İnsanların ve ilişkilerin içinden bazen zorlukla da olsa ayrılmak ve yazarların dünyalarında nefes almak, dolaşmak ve kaybolmak kadar beni mutlu eden çok az şey var bu hayatta...

Görünmez Kentler'i okurken şöyle bir bakmak yerine büyüteçle bakmaya başladım yaşadığım, soluk aldığım ve hareket ettiğim yerlere. Büyüteçle baktım içimde durmadan hareket eden cennet ve cehennem düşüncelerine. Biliyorum ki bu bakış zaman zaman beni yordu, üzdü ve yıprattı. Yine de iyi ki bu büyüteci buldum diye düşünüyorum.

Calvino'nun diğer kitaplarını okumak için sabırsızım.

Bir yazarın kitaplarını tutkuyla okuyorsanız bilin ki bu dünyada eşi az bulunur bir sevinci yaşıyorsunuz. Bir yazarın kitapları hayatınızdaki bütün soruları kışkırtıyorsa bilin ki bir cevaba ihtiyacınız yok. İnsanların cevaplara ve çözümlere susamış olması sizi aldatmasın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder