17 Mayıs 2016 Salı

Birlikte Çarpan Yürekler




Şizofreni Dernekleri Federasyonu Başkanı ve Mavi At Kafe Kültür Yaşam Ortamı'nın kurucusu Doç.Dr. Haldun Soygür'ün emekleri, donanımı ve şizofreni hastalığı hakkında birikimi ve biz dernek üyeleri ile kafe çalışanlarıyla kurduğu iletişimin bizlere kazandırdıklarından bahsetmek isterim.

Sempozyuma katılan dernek üyesi arkadaşlarımızın tamamına yakını yapılan oturumlarda bir soru yöneltti ve kendilerine verilen cevapları ilgi ile dinledi. Aynı zamanda bir oturumu dinlerken yanımda oturan bir arkadaşım bu soruyu sorayım mı diye bana sordu ve ben de "istiyorsan sor" dedim ve o bu soruyu sordu. Böyle toplantıları ilgiyle dinlemek, konuşulanları kavramak ve tartışmaya katılmak konusunda bize cesaret veren yıllardır Toplum ve Şizofreni Sempozyumu'nu düzenleyen ekip ve tabi ki Haldun Hocadır.

Her birimizin yaşamında ciddi sorunlar olduğunda ya da çok sevdiğimiz bir yakınımızı kaybettiğimizde bizi dinlemiş, anlamaya çalışmış ve yapabileceği bir şey olup olmadığını sormuştur Haldun Hoca. Yazmak söz konusu olduğunda da fotoğraf, resim, müzik söz konusu olduğunda da bizi her zaman yüreklendirmiştir. Yaşamımda dernek ve kafe olmasaydı diye düşündüğümde karamsar oluyorum çünkü dernekte ve kafede geçen zamanımın nitelikli olduğunu düşünüyorum. Nitelikli geçen zaman, üretkenlik, dayanışma, özgürlük sayesinde her arkadaşımın kendisini gerçekleştirdiğini farkediyorum. 

Sempozyumun sonunda söz alıp bir yazı okumak istediğimi söyledim. Yazıyı telefondan okuyacaktım ama telefon şarjdaydı ve sürekli tuş kilidiyle karşılaşıyordum ve insanların zamanını çaldığımı düşünerek ben paylaşmayayım bu yazıyı dedim ama Haldun Hoca itiraz etti ve paylaşırsın sadece sakin ol dedi. Meral Teyze heyecanlanma diye koşarak yanıma geldi. Bir de baktım ki yazıyı okumuşum ve sempozyum bitmiş.
Yüreğin çarpması güzel ama daha güzel olanı birlikte çarpması...
 
Yasemin Şenyurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder