29 Ağustos 2016 Pazartesi

Sigara Paketindeki Not




Sisli bir sabahtır. Ayaklarımı görerek uyandım. İçimde müthiş bir istek vardı. O filmi kaçırmamalıydım. Rüyamı hatırlamıyordum. Gözlerimde durmadan beliren yaşı silmekten vazgeçmiştim. Kendime sütlü kahve hazırlamaktan vazgeçmiştim. Ne sabahtı!
Masa örtüsünün püsküllerine, duvarın beyazlığına, koltuk kenarında duran hırkaya dalıp gidiyorum. Giderek dalgınlığıma alışıyorum. Giderek daralıyor sabah. Kedimi tanıyamıyorum. Dün gece üzerimde uyuyan kedim gitmiş de  başka bir kedi gelmiş sanki. Ona benzeyen ama bir taraftan da onunla uzaktan yakından ilgisi olmayan mırıltı yumağı gelmiş. O filmi kaçırıyordum.

Billur uyanmıştır şimdi. Geriniyordur. Bileğindeki gökkuşağı dövmesine bakıyor olabilir. Biraz hayran kendisine. Biraz da düşman. Billur şimdi kahvaltı etmek için şarkı dinliyordur. Tualin karşısında durup düşünceli bir martı yüzünde karar kılar ve fırçalarla konuşur.
Billur uyanmıştır. Geriniyordur.
Sisli sabahı evirip çeviriyordum ki yere düşürdüm ve kırdım elimdeki tabağı. İçinden zeytinler, peynir ve yazılmamış bir not düştü yere. Kendime yazmadığım o notu Billur görmüştür. Birbirimizin hayatını zehir ettiğimiz de olur şölene çevirdiğimiz de. Billur anlamıştır, duymuştur. Martıları ikimiz de çok severiz.
Filme gitmeyiz. Film kaçmıştır. Film gibi anlatır Billur. Ona ne yaptın diye soramam. Yine de o sormak isteğimi duymuştur.
Sabahın köründe masa örtüsünün lekeleri şiir yazma isteğimi kamaştırır, kurcalar, kışkırtır.
Kedim değişmiş derim. Billur inanmaz.
Sabahla alay ederiz. Filmi kaçırmış olmamla alay ederim. Alay ettikçe şiir durur orta yerimde, yangına körükle gider. Billur’a bakakalırım. Onun elleri ile barışmış, ellerine karışmış fırçaların renklere değerek düşünceli bir martıya dönüşmesini izlerim. Hayat bu işte…

Billur uyanmıştır. Geriniyordur. Billur gözümde beliren yaşı silmekten vazgeçişimi bilmiştir. Pek çok şeyi ben söylemeden bilmiştir. Martıları çok sevmemizle de alay ederiz biz.
Takvim Kasım ayına işaret etmektedir. Ankara’da Aşağı Ayrancı’da sisli bir sabah yaşanmaktadır. Radyonun, gazetenin, dükkanların hele dükkanların açılası yoktur. Pazar gününe benzeyen sıkıntılı bir Pazartesidir. Sigara pakedinin üzerinde Billur’un düştüğü not vardır: “Lirik Suçlar’ı yaz.”
Yasemin Şenyurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder