4 Ekim 2016 Salı

Tekir Bir Kediydim Sadece



Tekir bir kediyim ben
Siyahı çok olan
Adını seven

En sonunda raylara oturdum
Oradan herkese baktım
Kimilerinin telaşını yoğurdum
Yoruldu patim

En sonunda raylara oturdum
Oradan kalbime giden yolu çizdim
Tüylerim yumuşacık
Başım sevilesi

Bir kalede sur oldum
Sur olma dediler
Kediler sur olamaz dediler
İnat ettim
Sur oldum
Dayanıklı

Nergis gibi koktum
Tekir bir kedi öyle kokmaz dediler
İnat ettim

Pek yorgundum
Tren raylarında
İstasyondakilere bir şiir uzattım
Bir kadın aldı ellerine şiiri
Göğe doğru yuvarladı

Şaşkın bakışların altında
Ne kadar kirletmişsem üstümü başımı
Tanıyamadı beni kardeşim

Kediydim bazen nergis kokan
Kediydim bazen sur olan
Kediydim hırçın ve o denli uysal
Kediydim halden anlayan ve o denli bencil

İstasyondandaki kadın şiiri göğe mi yuvarladı derken
Kadının adını duydum
Kabahat benim
Çok duyuyorum
Olacak gibi değil ama tuttum bu sefer de
Kokusunu duydum civardan gelen kahvenin

Perişan oldum
İnat ettim perişanlığımda
Perişan kaldım

Üstüm başım nergis kokmuyordu
Sur da değildim şimdi
O kadın göğe uzattığım bir buluttu
O kadın şiirdi
O kadın o şiirdi
Tekir bir kediydim sadece
Tüylerimi yalıyordum



Yasemin Şenyurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder