23 Ekim 2016 Pazar

Zihnim Kasımpatı



" Her şeye baktığını söylemiştik. Hiçbir zaman her şeye bütün kalbi ile bakmaması lazımdır. Öyle demeyelim: Denize baktığı, martıları düşündüğü, yelkenlileri seyrettiği halde onun içinde başka gözler, kafasında bir başka kafa vardır ki, asıl kafası, asıl gözleri onlardır. Onun başka dediğimiz gözleriyle kafası, bu deniz tarafına çevrilmiş sahici gözleriyle kafasından daha sahicidir."
Sait Faik

Bulamayan öyküsünü okudum. Ellerim ceplerimde dalgın kımıldadı. Zihnim kasımpatı... Lapa lapa kar yağıyormuş da ben şarkı söylüyormuşum. Bir mendil gibi bıraktım vücudumu yere. Yavaş yavaş doğruldum sonra. Eğriden korkup yola çıktım.  Otobüslerin durduğu o  mola yerinden düşsel şeyler satan bir küçük dükkandan bir tuhaf harita aldım ve gizli gizli çantama koydum. Telaşlıydım ama söylediğim şarkı beni tutuyordu. Yüreğim küt diye düşecek ve yüreksiz biri olarak yaşayacağım diye ödüm patlıyordu. Zihnim kasımpatı... Yanımdaki koltukta oturan yolcu film izliyordu. Yolcunun izlediği filmi ben daha önce izlemiştim. Ona filmin sonunu söylemek için kulaklıklarını çıkardım. Kadın sinirlendi ve bana bağırmaya başladı. O an yüreğim sonunda düştü ve korkudan eser kalmadı. Söylediğim, söylendiğim, söyleştiğim ne varsa unuttum. Lapa lapa kar yağdı. Mor, mavi, yeşil bir harita bulundu çantamda. Her şeyin suçlusu o harita diye düşündüler. Ben sadece filmin sonunu söylemek istemiştim. Başka bir mola yerinde yaka paça attılar beni otobüsten. Yüreğim çoktan düştüğü için ne korku ne heyecan duydum. İki ya da üç gün sonra evimde insanların telaşlı yüzlerini okumaya çalışırken bir doktor geldi ve "yüreğiniz burada" dedi. Yüreğimi yerine yerleştirmenin tek yolunun onunla konuşmak olduğunu söylediğinde gülümsedim. O gün de lapa lapa kar yağıyordu. Size yardımcı olabilirim eğer isterseniz dedi doktor. Gülümsedim yeniden ve yüreğime " istersen deli gibi çarp ama burada dur" dedim. "Burada dur" dedim usul usul ve belki yüz kez. Uykuya daldığımda yüreğim yerleşmiş olması gereken yere. Öyle anlattılar ve o günden sonra ne zaman deli gibi çarpsa hiç şikayet etmedim.  


Yasemin Şenyurt

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder