17 Mart 2017 Cuma

İnsan Bir Başka




İnsan bir başka…


Bu başkalığın farkına aşkla varmak ise yaşayıp gidenlerden çok az kişinin deneyimlediği bir şey. 

Birbirimizin zihninden geçenleri okuma çabamız, anlaşma kavgamız, anlatılamayanlara dair sıkıntımız bize çok şey söylese de ruhumuz olduğunu hissetmemize yetemeyebiliyor bir ömür. 

İnsanın başkalığı bir insanın onu anlamasıyla bambaşka boyutlar kazanabiliyor. Maria Puder, Raif’in ruhunu tanımasına neden oluyor. Bir başka erkeğin çabucak uzaklaşacağı yerde/zamanda/şartlarda Raif inanarak kalıyor. Maria kendini ifade edişiyle bambaşka bir yolculuk. Bu yolculuk özetlenemez. Onların aşka dair düşüncelerini bilmeden yaşamış olduğuma şaşıyorum. Yerimden edilmiş, sarsılmış vaziyette olsam da Sabahattin Ali’nin bu romanını iyi ki okudum.



Yeryüzünde insan bazı sorulara cevap arar, ısrarla. Bazı insanlar bu cevabı bir sanat eserinde bulur. Cevabımı buldum. Romanı ikinci kez yeni bir soru bulmak için okuyacağım. Çünkü bu kitapta benim aramayı akıl edemediğim ama bulursam mutlu olacağım bir sorunun varlığını da hissediyorum.

Ayrılık, ölüm, mesafe; yaşananların derinliği karşısında o kadar yüzeyde kalır ki onları gerçek olarak kabul etmemekte de kendime hak verdim bu kitap sayesinde.


Yasemin Şenyurt
2017
Ankara

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder